Farewell Angela!

14 juni 2015 - Maseru, Lesotho

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag heb ik dus opnieuw afscheid genomen van mijn ouders op het vliegveld van Johannesburg. Vanaf Johannesburg zijn mijn ouders terug gevlogen naar Nederland en ben ik teruggevlogen naar Lesotho (Maseru). De eerste keer alleen vliegen was dan ook best wel even spannend, haha! Maar ik heb het allemaal gered! :) Omdat Angela (de medestudent waarmee ik hier gekomen ben vanuit Nederland) donderdag Lesotho zou gaan verlaten, gingen we woensdagavond met alle vrijwilligers uiteten in het centrum. Donderdag was dan helaas alweer de laatste dag dat Angela in Lesotho was en hadden we dus een ‘farewell ceremony’. Iedereen die wat wilde zeggen kon wat zeggen en haar bedanken voor haar bijdrage aan het weeshuis. Het was een super mooie bijeenkomst en helaas moest ook ik afscheid gaan nemen van haar. De laatste maand in Lesotho zal ik het zonder haar moeten gaan doen. Dit zal wel even wennen zijn, maar uiteindelijk ook allemaal wel weer goed komen! Het wordt hier nu wel steeds kouder trouwens, ik wist niet dat het zo koud kon zijn in Afrika.. en dat terwijl ik weet dat het in Nederland nu warmer wordt, dat maakt me nu dus wel een beetje jaloers. Afgelopen weekend had ik dan ook voor het eerst even het gevoel dat ik het niet erg zou vinden om naar huis te gaan, waarschijnlijk was het even een samenloop van omstandigheden.. Angela’s vertrek, mijn ouders waar ik opnieuw afscheid van heb genomen, het weer dat hier steeds kouder wordt en dat ik ook stiekem wel graag bij de zomerfeesten in Hengevelde aanwezig had willen zijn dit weekend! Het is nog precies 4 weken te gaan, voordat ik Ruud weer zie! En ik kan niet wachten tot het zover is en we samen aan onze rondreis door Zuid-Afrika kunnen gaan beginnen! Vrijdag heb ik weer de therapie in het weeshuis gegeven en ik ben ontzettend trots op een kindje dat ik heb begeleid! Hij heeft al zijn ontwikkelingsdoelen behaald en dus was het deze week tijd om nieuwe doelen op te stellen! Het is super mooi om te zien hoe hij zich ontwikkeld heeft in de afgelopen weken! Ohja, dit weekend ben ik ook nog hard aan de slag geweest met mijn schoolopdrachten.. Voor diegene die denkt dat ik hier alleen maar vakantie aan het vieren ben, nee hoor er wordt ook nog gewoon gewerkt!

Groetjes uit Afrika!

1. Mike:
    Heyhey lau,

Wat n super leuke verhalen hier allemaal. Ik ben echt super blij dat je t zo naar je zin hebt daar. De toegestuurde foto's zijn ook echt prachtig !!!

Nog heeeeel veel plezier en tot 5 augustus!!

Missyou and kisses
  2. Ingrid:
    17 juni 2015
    Vandaag kreeg ik weer een berichtje in mijn e-mailbox dat jij weer een reisverhaal had geschreven. Ha, leuk. Dat is lang geleden dacht ik. Maar tot mijn verbazing waren er inmiddels al 5 verhalen die ik nog niet had gelezen. En wat heb ik er weer van genoten. Ik ga niet meer wachten op een berichtje, maar gewoon regelmatig kijken! Goede dingen doe je daar. Wat zal je een "rijk" mens zijn als je dit hebt afgerond. Ik wens je weer nog veel plezier en ervaringen! Groetjes, Ingrid Wielens
  3. Han:
    17 juni 2015
    Mooi hoor! fijn dat je het zo naar je zin hebt
  4. Truus:
    17 juni 2015
    Veel succes nog.Een maand is zo voorbij hoor.En hoop dat je nog veel leuke dingen mag zien .Maar blijf nog even van die mooie dingen genieten.Groetjes Truus
  5. Henriëtte:
    8 juli 2015
    Hoi Laurie,
    Wat zul je nu een raar gevoel hebben. Het fijne gevoel dat je Ruud weer ziet en jullie een fijne vakantie tegemoet gaan. En over een paar weken weer terug naar Nederland naar al je familie en vrienden.
    Daarnaast het nare gevoel dat je daar over een paar dagen alles achterlaat en wellicht nooit meer terug ziet.
    Geniet de laatste dagen meid en vergeet niet in je hart en in je herinneringen zal altijd een stukje Leshoto blijven :-)

XXX Henriëtte