Laatste weekje in Lesotho!

11 juli 2015 - Maseru, Lesotho

Hallo allemaal,

Afgelopen week was dan helaas alweer mijn laatste week in het weeshuis Beautiful Gate.. Maandag heb ik voor de laatste keer de therapie met de kinderen met special needs gedaan. De rest van de week heb ik vooral genoten van die mooie bruine koppies op de campus! Wat zal ik die vrolijke gezichtjes gaan missen zeg! Afgelopen donderdag had ik mijn afscheidsfeestje op het weeshuis, oftewel farewell ceremony samen met Casie. Casie verlaat Lesotho vandaag en gaat terug naar Amerika. En ik vlieg morgen naar Zuid-Afrika met een binnenlandse vlucht naar Johannesburg vanaf Lesotho. Ik zal Ruud morgenmiddag op het vliegveld van Johannesburg treffen en vanaf daar gaan we morgen samen beginnen aan onze rondreis door Zuid-Afrika, waar ik uiteraard super veel zin in heb!! Op de farewell ceremony hebben verschillende mensen lieve woorden gesproken en ons bedankt voor het werk dat we verricht hebben. Ook ik deed een speech waarin ik iedereen wilde bedanken. Als jouw farewell ceremony is op Beautiful Gate, mag je een kindje uitzoeken en die mag dan bij je zitten tijdens de ceremony. Haha, mijn kindje vond mijn speech niet zo interessant geloof ik, want hij viel halverwege in slaap! Maar wat een schatje is het zeg! Ik wou dat ik hem mee kon nemen naar huis! Nouja, eigenlijk zou ik ze allemaal wel mee willen nemen naar huis.. Haha, maar laten we dat toch maar niet doen. Tyler en Grace zongen een super mooi liedje tijdens onze cermonie, waardoor ik helaas mijn tranen niet meer in kon houden. Donderdagavond gingen we met alle vrijwilligers uiteten als farewell dinner. Dit was super gezellig. Vrijdagmorgen heb ik met Amy (een vrijwillger van Beautiful Gate) de babytherapie gedaan. Het was super leuk om dit nog even te doen, voordat ik weg ging! Daarna hebben we met de oudere kinderen gespeeld in playgroup! ’s Middags zijn we met een aantal kinderen naar het winkelcentrum geweest en hebben we patat gegeten bij Wimpy’s met de kinderen, wat een feest! Ik kan er zo van genieten als de kids zo blij zijn met zo weinig. Gisteravond heb ik dan definitief afscheid genomen van mijn Amerikaanse vriendin Casie, wat hebben we een plezier gehad de afgelopen 4 maanden.. Het was erg moeilijk om afscheid te nemen, maar ze zei dat ze ooit naar Nederland zou komen als ik ga trouwen. Waarop ik zei dat ik hoopte dat ik snel ga trouwen, zodat ik haar dan snel weer kan zien, haha! Vandaag ben ik samen met Paige (een vrijwilliger van Beautiful Gate) naar het winkelcentrum geweest en hebben we samen voor de laatste keer gelucht bij de SPUR in Maseru!

Verder ben ik druk bezig met het pakken van mijn koffer! Ik heb nog steeds niet echt helemaal het besef dat ik hier echt wegga geloof ik.. Al vind ik het echt verschrikkelijk om afscheid te nemen van al deze geweldige mensen! Ik verlaat Lesotho met een dubbel gevoel.. Ik wil heel graag iedereen in Nederland weer zien, Ruud, mijn familie, vriendinnen, collega’s, enz. Maar anderzijds wil ik geen afscheid nemen van al deze lieve mensen hier! Ik kan echt niet geloven dat die 4 maanden al voorbij zijn... De tijd is echt voorbijgevlogen zeg!

Tot over 1 maandje allemaal!

Veel liefs vanuit Lesotho!

1. Mams:
    11 juli 2015
    Oh wat is deze tijd voorbij gevlogen. Als moeder is t erg spannend wanneer je dochter zich in zn avontuur stort. Maar hoe ontzettend blij ben ik dat je het zooo verschrikkelijk goed naar je zin hebt gehad. Een ervaring voor het leven! !!!
  2. Mams:
  3. Ingrid Wielens:
    11 juli 2015
    Wauw Laurie! Wat zul jij nu door een stormvloed van emoties gaan. Sterkte met het afscheid en héél veel plezier samen met Ruud tijdens de rondreis! En tot ziens!

Groetjes, Huub en Ingrid
  4. Truus:
    Veel plezier met je rondreis samen met Ruud. En geniet er van .Groetjes
  5. Elly:
    12 juli 2015
    Lieve Laurie ,tranen van verdriet en geluk. , het hoort erbij. Je hebt genoten en wij door je prachtige veer halen. Top
    Heel heel veel plezier, Ruud is al onder weg Have fun!!!!