Vakantie met mijn ouders

7 juni 2015 - Maseru, Lesotho

Hallo allemaal,

Maandag ben ik samen met mijn ouders begonnen aan de reis door Zuid-Afrika! We zijn maandagmorgen naar de Drakensbergen gereden. Dit was een lange weg te gaan en dat de TomTom het adres van onze lodge niet wist te vinden, hielp ook niet echt mee.. Uiteindeiljk hebben we het gelukkig toch nog gevonden, voordat het donker was! We hebben twee dagen mogen genieten van het uitzicht van de Drakensbergen en we hebben hier een mooie wandeling gemaakt! Dat het warme water het niet deed tijdens het douchen de eerste dag vond ik wat minder prettig.. op dat soort momenten mis ik Nederland toch echt wel hoor! Nadat we hier een melding van hadden gemaakt, kregen we een andere lodge, waar het warme water het gelukkig wel deed en ik dus de tweede dag een heerlijke warme douche had! Fijjnnn! Dan waardeer je het toch wel weer meer als er wel warm water is! Na de Drakensbergen zijn we doorgereden naar Swaziland, waar we opnieuw mochten genieten van een prachtig uitzicht! Mijn lieve oma had sjaaltjes gebreid voor de kinderen hier, in Swaziland hebben we dan ook een aantal van deze sjaaltjes weggeven aan de kinderen. We gaven twee sjaaltjes aan een meisje en vertelden haar dat er ook één voor haar broertje was, ze rende blij met de sjaaltjes naar huis en dit was echt super leuk om te zien. Oma, bedankt voor het breien van de warme sjaaltjes. De kinderen zullen er baat bij hebben nu de winter er hier aankomt! Vervolgens zijn we doorgereden naar het Krugerpark. We hebben vier dagen doorgebracht in het Krugerpark. De eerste dag hebben we een volle dag safari gedaan, waarbij we gingen ontbijten en lunchen in het Krugerpark. We vertrokken om 05.30 en kwamen ’s avonds rond 16.30 weer terug in onze lodge. Je kunt je wel voorstellen dat we in deze lange tijd erg veel dieren hebben mogen spotten! En ik heb de Big five compleet nu!!! :) Vanuit mijn vorige safari had ik alleen het luipaard nog niet gezien! Ook deze heb ik nu gezien en is het plaatje dus compleet! Tijdens de full day safari zagen we ook een cheeta die aan het jagen was op een wild zwijntje. Dit was super gaaf om te zien! Voor de volgende ochtend hadden we een riviersafari gepland staan, waarbij we dus met een bootje ter water dieren gingen spotten. Aan het begin van de riviersafari zagen we erg weinig dieren, dat ik mezelf even afvroeg of het een boottocht of een riviersafari was.. Maar later werd dit helemaal goed gemaakt en kwamen er veel dieren richting het water om wat te komen drinken! ’s Avonds hadden we nog een avondsafari gepland staan en daarna hebben we gegeten van de Afrikaanse braai. We hebben erg veel dieren gezien tijdens de safari’s met voor mij als hoogtepunt de babyolifantjes! Vervolgens zijn we via de panoramaroute doorgereden naar Pretoria voor de laatste overnachting alweer, waar we nog even gewinkeld hebben. En toen was het de volgende dag alweer tijd om terug te gaan naar het vliegveld.. Laat het nou net zijn dat onze TomTom het opgeeft aan het einde van de vakantie en we deze dus niet meer konden gebruiken.. We hadden nog een kaart bij ons wat gelukkig erg makkelijk was, maar helaas werd het vliegveld niet erg duidelijk aangegeven met borden langs de kant van de weg. Na de lange zoektocht en al het omrijden waren we uiteindelijk toch nog optijd op het vliegveld en heb ik mijn vlucht gelukkig dus niet gemist!

Pap & mam, bedankt voor de gezellige en fijne week! Tot over 2 maandjes!

Veel liefs uit Afrika!

1. Mams:
    20 juni 2015
    Lieve Laurie, wat hebben we het supermooi gehad samen!!! Bedankt dikke kus!!!Gr. mam