Rondleiding op stage voor mijn ouders

31 mei 2015 - Maseru, Lesotho

Hoi hoi allemaal,

Maandagmorgen zijn we vroeg vertrokken vanuit Ficksburg en zijn we doorgereden naar Clocolan. Hier hebben we een stop gemaakt bij Highland Essential Oils. We kregen hier een presentatie over allerlei verschillende olien en hoe deze olien een geneeskrachtige werking kunnen hebben bij verschillende kwaaltjes. Het was wel een beetje zweverig, maar sommige dingen leken me misschien nog wel eens het proberen waard. Daarna liet de vrouw haar winkeltje met de verschillende olien en zeepjes zien, waar we de gelegenheid kregen om wat van haar middeltjes te kopen. Dinsdag heb ik mexicaans gekookt voor de vrijwilligers. Iedere dinsdagavond eten we samen met de vrijwilligers van Beautiful Gate en kookt er iemand van de vrijwilligers. Na de tijd heb ik lemonpie gemaakt voor woensdags, want woensdag hadden we de farewell ceremony van Heidi. Heidi ging ons na 3 maanden vrijwilligerswerk verlaten om terug te gaan naar Amerika. Zaterdag was het dan eindelijk zo ver! Paps en mams kwamen aan in Lesotho!! Rond 15.00 kwamen ze aan op Beautiful Gate en begonnen we gelijk met een rondleiding op Beautiful Gate, de directeur vertelde hun een stukje over de geschiedenis van het weeshuis en we lieten hun onder andere het ziekenhuis en de huizen van de kinderen zien. Na de rondleiding was het tijd voor playgroup. Tijdens playgroup hebben mijn ouders met de kinderen gespeeld, dit was erg leuk om te zien! Na playgroup heb ik mijn ouders de therapieruimte laten zien en één kindje opgehaald om te laten zien hoe een therpiesessie gaat. Zondags heb ik mijn ouders meegenomen naar de jeugdgevangenis waar ik stage loop en hebben ze daar een rondleiding gekregen. Ze hebben onder andere de cellen van de jeugdigen gezien, gezien waar ze les krijgen, waar ze werken en hoe de gemeenschapsruimte eruit zag. Ook zij gaven aan dat ze erg geschrokken waren van de slechte omstandigheden in de jeugdgevangenis. Mijn collega’s van de jeugdgevangenis wilden mijn ouders allemaal erg graag ontmoeten! Mijn stagebegeleider van de jeugdgevangenis volgt de Nederlandse voetbal en is helemaal fan van PSV. Ik probeer hem al 3 maanden te overtuigen dat FC Twente een beter team is, maar hij blijft bij zijn standpunt dat hij voor PSV is. Dus had ik mijn ouders gevraagd of iets van een PSV-shirt mee konden nemen voor mijn stagebegeleider als cadeautje. Door een collega van mijn moeder werd dit allemaal mogelijk gemaakt, een gesigneerd shirt met een sjaal van PSV! Je had zijn gezicht eens moeten zien toen hij het uitpakte! Alsof hij de loterij had gewonnen, hahaha! Hij was erg blij en dankbaar. ’s Avonds ben ik samen met paps en mams uiteten geweest bij mijn favoriete restaurant hier: Spur!

Ik ben blij en dankbaar dat mijn ouders er zijn en ik kijk uit naar de reis die we de aankomende week samen gaan maken!

Veel liefs van Laurie!

Van reisblog naar fotoboek