Afrikaanse haarvlechtjes!

24 mei 2015 - Maseru, Lesotho

Hello hello,

Afgelopen week kwam onze kapper dus gelukkig wel opdagen! Wel twee uur later dan we afgesproken hadden, maar deze keer kwam ze in elk geval wel opdagen!! Nu heb ik dus de echte Afrikaanse haarvlechtjes. Wat een werk, ze is hier 6 uur lang mee bezig geweest! Dus ja, ik moest ook 6 uur lang stilzitten.. Je zult denken dat je daarna dus genoeg energie over zou hebben, nou dus niet! Ik was super moe toen ze eindelijk klaar was met mijn haar.. Pfff, dit was trouwens wel even wennen aan het begin! Wat een zwaar gevoel aan je hoofd en met je hoofd op een kussen liggen is ook niet echt fijn. Echt heel goed heb ik de eerste nacht daarna dus ook niet geslapen. Maargoed, het begint steeds meer te wennen. En het is wel even lekker om weer lang haar te hebben na mijn goede-doel-actie voor stichting Haarwensen van afgelopen september! De eerste twee dagen was het haar heel erg stug en zwaar aan mijn hoofd, maar toen heeft Thato (een vriendin uit Lesotho) mij geholpen door kokend water over het haar te spoelen, nu is het haar gelukkig stukken minder zwaar! Ook is het haar veel flexibeler. Het begint al steeds meer te wennen, maar ik ben ook wel weer blij als ik straks weer gewoon mijn eigen haar terug heb! Zaterdag ben ik met een aantal vrijwilligers naar de Pioneer Mall geweest om even te shoppen, daarna heb ik met een aantal van hun een hapje gegeten bij Spur. Dit is echt ons lievelingsrestaurant, waar je super gezellig, lekker en goedkoop kunt eten! J Wat wil je dus nog meer? Zondag hadden we een ladiesweekend. We zijn samen met de dames van Beautiful Gate een nachtje weg geweest naar de Tempelhof in Ficksburg (Zuid-Afrika). Zondagmiddag zijn we begonnen met een heerlijke, uitgebreide lunch bij de Green Goose. We konden hier tijdens onze lunch buiten lekker genieten van het zonnetje en de prachtige tuin. Daarna zijn we doorgereden naar de Tempelhof, je weet wel de plek waar ik al eens eerder geweest ben. Daar waar ze het babyleeuwtje hadden. Nou dat babyleeuwtje was anders ook al best flink gegroeid in de afgelopen tijd. Je kon nog wel goed zien dat het nog een jonkie was. Maar toen ze het leeuwtje los lieten uit de kooi, was ik wel iets minder enthousiast om met haar te spelen, dan de afgelopen keer. Haar tanden en haar nagels waren scherper en nu ze wat groter geworden is, zag ze er ook al gelijk iets minder schattig en vriendelijk uit! Voor mijn gevoel kon het dus niet zoveel kwaad om iets meer afstand te nemen deze keer.. Daar dacht zij natuurlijk anders over, want ze rendde op mij af en beet mij in mijn knie. Niet echt hard doorbijten ofzo, het was gewoon wat speels bijten, maar toch schrok ik hier best wel even van, haha! Alles is gelukkig goed gegaan en dus nog heel! J ’s Avonds hebben we samen gezellige spelletjes gespeeld! Het is toch best leuk om te zien wat voor soort spelletjes de Amerikanen spelen in hun vrije tijd!

Fijne pinksteren allemaal, xx en veel liefs van Laurie!