Shoppen in downtown!

19 april 2015 - Maseru, Lesotho

Hallo allemaal,

Afgelopen week heb ik een kijkje genomen in de preschool van Beautiful Gate. Ik vond het erg leuk om te zien hoe het onderwijs hier in Lesotho vormgegeven wordt. De kinderen zijn allemaal heel erg beleefd naar hun docenten toe, dat is iets wat me heel erg opviel hier! In Nederland zitten de kinderen allemaal in een kring op een stoel voor het kringgesprek. Hier zaten de kinderen allemaal op de grond tijdens het kringgesprek. En dat terwijl er wel stoelen aanwezig waren in het klaslokaal. Dat vond ik best apart om te zien, maar ik zag zowel de voordelen als de nadelen. Doordat er niet echt een duidelijke kring gemaakt werd, zag het er minder organisatorisch uit met al deze zittende kinderen op de grond. Er zaten veel gaten in de kring. Ik denk dat als de docent dit wat meer aangestuurd had, het stukken organisatorischer had kunnen verlopen. Anderzijds zaten de kinderen wel een stuk minder te wiebelen tijdens het kringgesprek en zorgde dit wel weer voor meer rust in de klas. Na het kringgesprek werden de tafels en stoelen erbij gepakt en in een vaste opstelling gezet, tijd voor een werkje. De kinderen hebben allemaal een eigen plek! Wauw, dit was voor het eerst dat ik enigzins structuur zag hier in Lesotho! Vrijdag was Casie, een Amerikaanse vrijwilliger van Beautiful Gate (het weeshuis), jarig. Heidi had peanutbutter-pie gemaakt, dit had ik nog niet eerder gehad, maar dit smaakte erg goed! We gingen ’s avonds met haar uiteten om haar verjaardag te vieren. We hebben heerlijk genoten van een buffet in het Maseru Sun Hotel. Zaterdag nam Thato, een basotho-vrouw die bij Beautiful Gate werkt, ons mee naar downtown. Hier hebben we lekker geshopt voor leuke prijsjes! Kleding is hier echt vet cheap! :) Zondag hebben we een pedicure gedaan, aangezien we voor volgende week een mini-vakantie gepland hebben naar het strand van Durban. Ik heb gelnagellak laten zetten op mijn nagels en dat kost hier maar 12 euro voor je voeten en 12 euro voor je handen! Haha, als je dat eens vergelijkt met de prijzen in Nederland! Ik kijk uit naar volgende week, dan staat onze trip naar Durban gepland! En voor diegene die het nieuws lezen, ja in Durban is momenteel onrust.. Maar wij gaan naar een ander gebied in Durban dan waar de onrust is, dus wees niet bang! :) We slapen 4 nachten in een hotel vlak aan het strand van Durban en 2 nachten in een safaripark. Whoehoee ik kijk uit naar mijn eerste echte safari!

Tot snel & veel liefs van mij!

1. Bianca:
    22 april 2015
    top meid, wat een reis, deze ervaring neemt niemand je meer af, genieten!
  2. Ingrid:
    22 april 2015
    Mooi verhaal weer Laurie. Geniet van je "korte vakantie" (ik krijg soms het gevoel dat het daar voor jou een en al vakantie is ). Maar pas wel goed op je zelf!
  3. Alice Eissink:
    22 april 2015
    Mooi om te lezen, Laurie! Geniet van de dagen in Durban, have fun!
  4. Mams:
    23 april 2015
    Wat een leuk verhaal weer. Je hebt gisteren ook weer mooie foto's gestuurd. Heel veel plezier in Duran, maar zoals ook al op de app is gezegd: doe voorzichtig daar en blijf uit de buurt bij rellen. Pas goed op jezelf. Gr pap
  5. Elly:
    23 april 2015
    Hallo Laurie , we zijn weer op de hoogte met een goed verhaal , het lijkt allemaal op vakantie zijn maar dat is het niet , dus nu een weekje genieten van t lekkere weer , en ik sluit me aan bij je ouders. Let goed op !! Doei
  6. Mirthe Spanjer:
    23 april 2015
    Jaloers wordt ik van het lezen van jou verhalen en uitstapjes! Super gaaf om te lezen! Wat heerlijk dat jullie even weg gaan, lekker van genieten! Heel veel plezier ook op safari!
    Liefs!
  7. Miranda:
    He lauri,
    Geniet er lekker van. Leuk om alles te volgen en te lezen.
    groetjes miranda