Genieten van het strand in Durban!!

26 april 2015 - Durban, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Deze week hebben we afscheid genomen van een vrijwilliger Jaimy, zij gaat weer terug naar Amerika. Dinsdag zijn we met alle vrijwilligers van Beautiful Gate uiteten geweest om afscheid te nemen van haar. En eindelijk was onze vakantie naar Durban dan deze week! Heidi had vooraf nog even naar de Amerikaanse ambassade van Durban gebeld om te informeren of het wel veilig was voor ons om te gaan. Toen we vertelden waar we verbleven, zeiden ze dat in het gebied waar wij verblijven geen onrust is. Ik ben samen met Thato (een vrouw uit Lesotho die bij Beautiful Gate werkt), Casie en Heidi (twee Amerikaanse vrijwilligers van Beautiful Gate) naar Durban gereden. Jaja, de eerste keer voor mij dat ik aan de andere kant van de weg reed met het stuur aan de andere kant! Dit ging verrassend goed, maar het was wel even wennen aan het begin haha! Onze huurauto was wel iets te klein voor onze bagage of was onze bagage gewoon eigenlijk te veel? Ik denk dat laatste, haha! En deze keer was ik niet diegene met de meeste bagage! Haha er bestaat dus iemand die nog meer meeneemt dan mij! Casie had echt een grote volle koffer met alleen maar kleding mee en daarnaast nog een tas met allerlei andere spullen! Maargoed we hebben alles met veel geprop uiteindelijk toch nog meegekregen! Tja, dat krijg je dan als je met 4 vrouwen voor een week op vakantie gaat.. Donderdagavond kwamen we aan in onze super luxe hotelkamer met uitzicht op zee! Wauw wat een mooi plaatje om mee wakker te worden ’s morgens. Als we het raam van onze kamer open hadden staan, hoorden we gewoon de golven van de zee! Vrijdag hebben we lekker aan het strand gelegen om wat bij te kleuren. Zaterdags zijn we naar Ushaka Marine World geweest, hier hebben we gekeken naar allerlei zeedieren, zagen we hoe ze de haaien voeren en hebben we een dolfijnenshow gezien. ’s Avonds zijn we hier uiteten geweest met uitzicht op een groot aquarium. Tijdens het eten zagen we allerlei vissen zwemmen, dit was erg leuk om eens gedaan te hebben. Zondags heb ik samen met Casie surfles genomen, eerst gingen we oefenen op het zandstrand en toen de zee in! Hahaha, dit was moeilijker dan ik had verwacht! Zondagavond hebben ik en Heidi genoten van een fijne massage in het hotel.

Veel liefs vanuit hier!