Mijn eerste safari & adoptieceremonie!

3 mei 2015 - Maseru, Lesotho

Hallo allemaal,

Maandagmorgen zijn we van Durban doorgereden naar de Ndaka Safari Lodge, waar we twee nachtjes verbleven. Hier heb ik genoten van mijn eerste safari! We hebben in deze korte tijd erg veel dieren gezien, met als hoogtepunt een leeuwenfamilie met een aantal jonkies. Dat was zo ontzettend schattig! Ook zagen we een leeuwin die aan het jagen was op een prooi. We hadden een hele leuke ranger, die wel in was voor een geintje en ook erg veel over de dieren wist te vertellen. Donderdag was er een adoptieceremonie bij Beautiful Gate. De adoptieouders kwamen uit Canada en hadden een aantal jaar geleden ook al een meisje van Beautiful Gate Lesotho geadopteerd. Het meisje had gevraagd om een broertje en nu waren ze terug in Lesotho om een broertje voor haar op te halen. De adoptiemoeder gaf aan dat ze nu echt een gezin zijn. Het was echt geweldig om te zien hoe gelukkig ze waren! Ik moest er stiekem bijna een traantje om laten. Het meisje was heel blij met haar nieuwe broertje. Tijdens de ceremonie vertelde de huismoeder van het jongetje wat over hem, de directeur vertelde wat over de betekenis van de naam van het kindje en het gezin mocht een adoptiequilt uitzoeken voor de jongen. Vrijdag was hier een officiële feestdag ‘workersday’, waardoor ik nog een extra dagje vrij had. Echt een vakantiegevoel deze week haha! We hebben met de andere vrijwilligers films gekeken deze dag en we zijn ’s avonds samen uiteten geweest, gewoon omdat het kan haha! Echt ongeloofelijk hoe goedkoop dat hier is! Zaterdag zijn we naar ‘the hat’ geweest, dit is een souvenirshop in de vorm van de Basotho-hoed. Ze hebben hier hele mooie handgemaakte souvenirs. Zaterdagavond zijn we naar het Lifaqane-Mfecane Festival geweest, maar voordat we hier heen gingen hebben we eerst even wat gegeten bij Twisters, een plekje waar je Afrikaans kunt braaien. Zondag hebben we gezien hoe een stel getrouwd werd. De man en de vrouw waren al getrouwd in Australie, de vrouw komt namelijk uit Australie en de man uit Lesotho. Voor zijn familie gingen ze nu ook nog een keer trouwen in Lesotho. Ze kregen beiden een ‘blanket’ uit Lesotho, dit dragen veel Basotho hier als het koud is. Het is trouwens erg lastig om je te kleden naar het weer hier in Lesotho. ’s Morgens en ’s avonds is het namelijk aardig koud aan het worden, dat je echt wel warme kleding nodig hebt. Maar ’s middags is het echt hartje zomer en heb je aan een hemdje of tshirtje wel genoeg. Veel laagjes dragen is tot nu toe mijn oplossing, haha! Nou, laat ik volgende week maar weer eens aan het werk gaan dan, bye bye!

Veel liefs vanuit Lesotho, waar ik me nog steeds totaal niet verveel!

1. Truus:
    7 mei 2015
    Wat een mooi verhaal van die adoptie. Je laat ons veel zien met alle mooie foto's.Heel veel succes nog.En pas goed op je zelf.Groetjes Truus